[Zabytki-l] Centrum Cyfrowe

staszek staszek w roweromaniak.pl
Nie, 20 Maj 2012, 13:44:34 CEST

Nie będąc członkiem Stowarzyszenia Wikimedia Polska nie będę sugerował formy
współpracy (lub braku takowej)
z Centrum Cyfrowym, chcę jednak zwrócić uwagę na pewne aspekty ich projektu,
mi (jako wikipedyście) nieodpowiadające:

1. Na stronie http://centru
<http://centrumcyfrowe.pl/projekty/otwarte-zabytki/>
mcyfrowe.pl/projekty/otwarte-zabytki/ jest zdjęcie z wiki wstawione tak, że
strona ładuje się
wyjątkowo długo (przeskalowanie zdjęcia pozostawiono przeglądarce). Dla mnie
oznacza to, że Centrum (podobno) Cyfrowe nie radzi sobie ze stroną
techniczną przy prezentowaniu zdjęć.
Jak duży i niepotrzebny ruch na serwerach wiki (i łączach) wygenerują, gdy
pokażą ponad 60.000 zdjęć zabytków, być może większych
od zdjęcia z artykułu (oryginał wg. info na stronie zdjęcia:
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Dw%C3%B3r_w_Baran%C3%B3wce_11.jpg>
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Dw%C3%B3r_w_Baran%C3%B3wce_11.jpg ma tylko
1,37 MB)? Czy to ma szansę działać?

2. Wikipedia zapewne będzie istnieć jeszcze jakiś czas. Jak długo będzie
istniał projekt "Wolne zabytki" (podobnych jest już sporo, chociaż są to
zazwyczaj inicjatywy lokalne).

Pozdrawiam,

Stanisław Nowak, roweromaniak wielkopolski