[Zabytki-l] Hanka się przedstawia

Przykuta przykuta w o2.pl
Pon, 14 Maj 2012, 16:03:05 CEST

> Pomyśleć można - ale komisja nie uzasadniła tego wyboru w protokole
> :-) Swoją drogą może by warto opublikować zeszłoroczny protokół po
> usunięciu z niego danych osobowych uczestników ?

Komisji można by to zasugerować. Myślę, że technicznie dałoby się to rozwiązać. Na specjalnej wiki, do której uprawnienia mieliby selektorzy (tak, rok temu selekcję wstępną robiły wcześniej także osoby spoza komisji) oznaczaliby zdjęcia, które załadowano by botami, odhaczają te, które są jakościowo dobre szablonem {{QI}}. Boty mogłyby załadować na taką wiki np. tylko te, które spełniają wymogi formalne co do opisu/rozmiaru.

Zdjęcia oznacza się jako jakościowo dobre za pomocą lokalnie na tej wiki zaimplementowanego gadżetu QInominator:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Help:Gadget-QInominator
czy innego narzędzia - np. takiego, jakie się stosuje podczas POTY.

Następnie bot tworzy kategorie, biorąc pod uwagę nick ładującego i wstawia szablon {{QI|Nick}}, który generuje podkategorie dla konkretnych użytkowników.

W ten sposób mamy listy dobrych jakościowo zdjęć z podziałem na kategorie odnoszące się do konkretnych autorów i od razu liczbę dobrych fotek wykonanych przez konkretne osoby. Mogliby to oczywiście robić członkowie komisji.

Można jeszcze inaczej - selektorzy odsiewają tylko bardzo słabe, a następnie członkowie komisji oznaczają dobre z tych przesianych. Powiedzmy każdy członek komisji ocenia wstępnie n zdjęć. Z tej puli wybierają najlepsze zdjęcia. Do wiki po odsianiu słabych zdjęć dostęp mają tylko członkowie jury.

Dodatkowo botem można sprawdzić, czy dany numer zabytku był już wcześniej na Commons (przed 1 września 2012) - ustala się więc unikalność. Bot do szablonu dodaje kolejny parametr {{QI|Nick|unique}}.

W ten sposób mamy kolejne kategorie osób, które załadowały najwięcej dobrych zdjęć i zarazem zdjęć unikalnych obiektów. Oczywiście, komisja może w różny sposób ocenić wagę tych liczb, ale miałaby w ten sposób pewne narzędzie, jakie pozwoliłoby na wstępną ocenę.

Przykuta