[Zabytki-l] Hanka się przedstawia

Przykuta przykuta w o2.pl
Pon, 14 Maj 2012, 15:10:26 CEST

> Te wykazy mają jeszcze braki. Dobrze jest uzupełniony wykaz z woj. śląskiego, co było możliwe dzięki współpracy ze Śląskim Centrum Dziedzictwa Kulturowego. Może warto byłoby osobno dać nagrodę "eksploratora" dla osoby, która prześle najwięcej dobrych zdjęć zabytków "unikatowych", czyli takich, które do tej pory nie miały zdjęć w Wikimedia Commons.

To byłoby trochę nieuczciwe wobec tych którzy kiedyś już obfocili
zabytki w swej okolicy, jak zrobili kiedyś świetne zdjęcie co
wygrałoby konkurs to niby mogą zrobić jeszcze jedno a tak to byliby
wykluczeni z konkursu dlatego że byli zbyt pomocni. Może raczej
nagroda za największą liczbę dobrych jakościowo zdjęć różnych
zabytków?

Spoko, spoko. Żadnego wykluczania dobrych fotografów :) Napisałem "osobno dać nagrodę". To mogłaby być po prostu osobna nagroda - specjalna. Część zdjęć z zeszłej edycji była słaba i na pewno warto, aby te obiekty raz jeszcze, lepiej sfotografować. Niektóre obiekty poza tym da się ująć z różnych perspektyw i to na pewno wzbogaci zasoby. W zeszłym roku było dość dobre sito. Najpierw odsiewano słabe zdjęcia i z tych już wybranych jako nie-słabe, komisja wybierała najlepsze.

W zeszłym roku zresztą to mniej więcej tak wyglądało: "Komisja Konkursowa uhonorowała także 3 uczestników konkursu za ogólną jakość, unikalność i liczbę nadesłanych zdjęć". Można by więc teraz pomyśleć tak, że jedna nagroda jest dla autora największej liczby dobrych jakościowo zdjęć, druga dla autora zdjęcia, które wygrało konkurs, trzecia dla osoby, która wykonała najwięcej dobrych i zarazem unikalnych zdjęć. Kwestie jakości i unikalności byłyby brane pod uwagę.

Przykuta