[Zabytki-l] Hanka się przedstawia

Przykuta przykuta w o2.pl
Pon, 14 Maj 2012, 14:34:54 CEST

Dyskutowaliśmy taki plan w zeszłym roku - ale zrezygnowaliśmy z niego,
bo nie było dobrego narzędzia, które by zliczyło te unikaty. Przy tej
masie zdjęć, która była w zeszłym roku przesłana - ręczne doliczenie
się osób, które przesłały najwięcej zdjęć unikatowych byłoby bardzo
żmudną robotą. Była tylko ogólna statystyka osób, które najwięcej
załadowały - ale dawanie nagrody za samą ilość nie było by IMHO dobrym
pomysłem, bo jeszcze bardziej by skłaniało uczestników do słania
słabych jakościowo zdjęć. Holendrzy - już od pierwszej edycji konkursu
- mieli mapkę, która pokazywała, które obiekty nie mają jeszcze w
ogóle zdjęć i mieli takich uczestników, którzy prawie wyłącznie
koncentrowali się na foceniu tychże właśnie. Jakby się udało coś takie
u nas zmajstrować - to by można taką nagrodę ustanowić.
No, tak tak. Właśnie dlatego napisałem, aby poza pokazaniem dobrych jakościowo zdjęć, pokazać takie, które nie mają szans na pozytywne oceny (kontrprzykłady). Może nawet z linkami do podręczników na Wikibooks, pokazujących jak dany problem "rozwiązać" (kadr, światło, szumy itp.). Takiego podejścia do nagradzania eksploratorów nie trzeba by nawet wskazywać w regulaminie. Ostatnio też komisja wybrała zdjęcia, które ilustrowały niespecjalnie znane obiekty, ale w ciekawy sposób.

Co do mapki, można by Holendrów podpytać o kod i pogadać z naszymi technicznymi. Statyczną, pokazującą ilu zabytków brakuje w konkretnych regionach Polski (powiatach), można byłoby zrobić przed rozpoczęciem konkursu. O, wiem - ostatnio zachęcaliśmy, pisząc, że ładowane zdjęcia znajdą się w artykułach Wikipedii. Jeśli były słabsze, to nie zamieniano nimi istniejących. W przypadku unikalnych na pewno będzie duża szansa, aby w artykułach mogły się znaleźć. Można byłoby więc podkreślić, że do artykułów wybierane będą dobre jakościowo.

To jeszcze jedna rzecz na koniec - w przypadku, gdy zabytkiem był np. ogród botaniczny:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Warsaw_University_Botanical_Garden

to ładowano też takie zdjęcia:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Warszawski_Ogr%C3%B3d_Botaniczny_%E2%80%93_57.jpg

:)