[Zabytki-l] Hanka się przedstawia

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 14 Maj 2012, 13:43:31 CEST

W dniu 14 maja 2012 13:16 użytkownik Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał:

> Te wykazy mają jeszcze braki. Dobrze jest uzupełniony wykaz z woj. śląskiego, co było możliwe dzięki współpracy ze Śląskim Centrum Dziedzictwa Kulturowego. Może warto byłoby osobno dać nagrodę "eksploratora" dla osoby, która prześle najwięcej dobrych zdjęć zabytków "unikatowych", czyli takich, które do tej pory nie miały zdjęć w Wikimedia Commons.

Dyskutowaliśmy taki plan w zeszłym roku - ale zrezygnowaliśmy z niego,
bo nie było dobrego narzędzia, które by zliczyło te unikaty. Przy tej
masie zdjęć, która była w zeszłym roku przesłana - ręczne doliczenie
się osób, które przesłały najwięcej zdjęć unikatowych byłoby bardzo
żmudną robotą. Była tylko ogólna statystyka osób, które najwięcej
załadowały - ale dawanie nagrody za samą ilość nie było by IMHO dobrym
pomysłem, bo jeszcze bardziej by skłaniało uczestników do słania
słabych jakościowo zdjęć. Holendrzy - już od pierwszej edycji konkursu
- mieli mapkę, która pokazywała, które obiekty nie mają jeszcze w
ogóle zdjęć i mieli takich uczestników, którzy prawie wyłącznie
koncentrowali się na foceniu tychże właśnie. Jakby się udało coś takie
u nas zmajstrować - to by można taką nagrodę ustanowić.