[Zabytki-l] pracujemy na rejestrze NID

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 19 Cze 2012, 16:14:33 CEST

W dniu 19 czerwca 2012 12:59 użytkownik Katarzyna Werner
<kwerner w centrumcyfrowe.pl> napisał:
> Witajcie,
>
> W trakcie prac nad serwisem Otwarte zabytki, dokonaliśmy wielu
> prac nad danymi rejestru zabytków. W szczególności mamy:
>
>  1. numery identyfikacyjne z bazy danych nid (nie chodzi o numery
>     rejestrowe zabytków tylko o id z bazy danych), co pozwala na
>     łatwą interoperacyjnośc wyników prac naszych, waszych i nid.

Jeśli to ID ma postać typu "715 A z 12.05.1969" - to u nas tabelki
właśnie to zawierają. Nasze tabele mogą mieć tylko jeden numer
identyfikujący zabytek - który ludzie ładujący zdjęcia w czasie
konkursu będą wpisywali do formularza przesyłu plików. Na podstawie
tego numeru skrypt ładujący tworzy opis zabytku i wrzuca zdjęcie do
odpowiedniej kategorii. Nasze tabele muszą też być w miarę zgodne z
ogólnym schematem tworzenia tabel w innych edycjach Wiki Loves
Monuments:

https://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Wiki_Loves_Monuments_2011/Monuments_database

żeby można było zrobić np. takie narzędzie:

http://owlz.org/?url=http://toolserver.org/~erfgoed/layar/location.html

>  2. poprawiony i uwspółcześniony podział administracyjny. do
>     poziomu gminy w 100%, na poziomie miejscowości nie udało się
>     namierzyć 400 miejscowości (z kilkunastu tysięcy)

Uwspółcześniony na podstawie czego? Bazy Teryt GUSu? Co do
miejscowości to jest wiele takich, których nie ma w oficjalnych
spisach GUS czy MSWiA (różne przysiółki będące nieoficjalną częścią
dużej wsi, wsie dawno wymarłe itd.) - Niektóre takie miejscowości są
opisane w Wikipedii (jak są do tego dobre źródła).