[Zabytki-l] pracujemy na rejestrze NID

Katarzyna Werner kwerner w centrumcyfrowe.pl
Wto, 19 Cze 2012, 12:59:25 CEST

Witajcie,

W trakcie prac nad serwisem Otwarte zabytki, dokonaliśmy wielu
prac nad danymi rejestru zabytków. W szczególności mamy:

 1. numery identyfikacyjne z bazy danych nid (nie chodzi o numery
    rejestrowe zabytków tylko o id z bazy danych), co pozwala na
    łatwą interoperacyjnośc wyników prac naszych, waszych i nid.

 2. poprawiony i uwspółcześniony podział administracyjny. do
    poziomu gminy w 100%, na poziomie miejscowości nie udało się
    namierzyć 400 miejscowości (z kilkunastu tysięcy)

 3. podział administracyjny idzie w parze z aktualnymi kodami teryt
    (zarówno terc jak i simc)

 4. do tego mamy zebrane wyniki naszych prac podczas open data day
    z dodanymi identyfikatorami z bazy nid przez co ludzie z nid
    już zaczęli korzystać z wyników akcji

 5. jednoznaczą informację o przynależności obiektów oraz ich
    zespołów (zespołów w zespołach) do wiekszych zespołów zabytków
    przekazaną nam przez dział ewidencji nid.

W załączniku podsyłam zrobioną przez Arkadiusza Kołodzieja mapę
pokazującą miejscowości w Polsce, które posiadają zabytki i których
informację administracyjną udało się wydobyć.

Nie opublikowaliśmy tych danych jeszcze, bo wciąż pracujemy nad
narzędziami i wciąż kończymy działania parsujące, ale to kwestia
kilku dni aż skończymy oraz dwóch tygodni aż je opublikujemy.

Jeśli chcecie możemy już teraz podzielić się z wami tymi danymi.
Dobrze byłoby się trzymać wspólnych nidowskich identyfikatorów
(raz jeszcze zaznaczę: chodzi o numer id z bazy danych, a nie
numer rejestrowy, który nie jest unikalny), bo w ten sposób
będziemy mogli nawzajem korzystać z pracy każdego zespołu.

pozdrowienia,

Katarzyna Werner

Centrum Cyfrowe. Projekt: Polska
+48 222 43 93 06