[Zabytki-l] po spotkaniu w Łodzi

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 4 Cze 2012, 23:33:52 CEST

W dniu 4 czerwca 2012 23:13 użytkownik Hanka Nowicka
<hanka.nowicka w gmail.com> napisał:
> Drodzy,
> oto co ustaliliśmy w Łodzi.
>

> 3. Mamy kilka propozycji, za co przyznawać nagrody w konkursie.
> - za największą liczbę dobrych fotografii
> - za największą liczbę fotografii zabytków, które w WIki jeszcze nie mają
> zdjęcia
> - za najlepsze zdjęcie
> - za największą liczbę zdjęć wykorzystanych w Wiki do 30 września
> Ostateczną decyzję, za co nagradzamy, podejmiemy po konsultacji z
> zeszłorocznym jury. Na pewno te kryteria muszą być jasne. :)

Nie zdołałem się już z tym przebić w czasie dyskusji w Łodzi - ale co
do nagród - to zgodnie z zasadami narzuconymi przez organizatorów Wiki
Loves Monuments na szczeblu globalnym - jury musi przede wszystkim
wybrać 10 pojedynczych zdjęć, które idą do konkursu globalnego, przy
czym ogólne zasady doboru tych zdjęć też są mniej więcej określone:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Wiki_Loves_Monuments_2011/Concept#Judging_criteria

Dopiero oprócz tego - możemy określić nasze własne, dodatkowe nagrody
za inne rzeczy. W tych dodatkowych nagrodach mamy pełną swobodę
ustalania kryteriów, należy mieć tylko na względzie ich praktyczną
sprawdzalność przez jury.

Warto ogólnie pamiętać, że Wiki Lubi Zabytki jest polską edycją Wiki
Loves Monuments  - więc w wielu sprawach będzie trzeba dostosować się
do zasad narzuconych przez międzynarodowy komitet organizacyjny.
Centralna strona Wiki Loves Monuments jest na Wikimedia Commons:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Wiki_Loves_Monuments_2012

i warto się z nią zapoznać.

Przy okazji - prośba do kogoś biegłego w edytowaniu tabelek (pewnie
głównie do Przykuty) - aby uzupełnić to:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Wiki_Loves_Monuments_2012/Progress

nt. naszego konkursu, bo teraz są tam same podstawowe fakty.