[Zabytki-l] po spotkaniu w Łodzi

Hanka Nowicka hanka.nowicka w gmail.com
Pon, 4 Cze 2012, 23:13:32 CEST

Drodzy,
oto co ustaliliśmy w Łodzi.

*1. Przypomnieliśmy sobie cele projektu*
nadrzędne cele:
 - wzbogacenie Wiki o nowy materiał fotograficzny
 - zdobycie nowego narybku dla Wiki, nowych aktywnych użytkowników
 pozostałe cele:
- dokumentacja zabytków w Polsce
- promocja działań Wikimedii

*2. Wolą uczestników projektu jest współpraca z CC *na miarę naszych sił i
możliwości. Wspieramy i trzymamy kciuki za wszystkie działania  na rzecz
ucyfrowania i zdemokratyzowania informacji publicznej - w tym za projekt CC.
Konkret: informacja o portalu zabytkowym znajdzie się na blogu
WikiLubiZabytki, na stronie WikiProjektu oraz - najważniejsze - na stronie
głównej konkursu. Uczestników konkursu zachęcać będziemy, aby poza tabelami
w Wiki korzystali z wyszukiwarki portalu zabytkowego.

Na spotkaniu doszliśmy do wniosku, że trudno nam obiecywać dalej idącą
współpracę z portalem zabytkowym, który jeszcze nie powstał. Na razie nasze
siły skupiamy na poprawieniu tabel w Wiki na podstawie rejestru zabytków
NID i na lokalnym promowaniu konkursu. Ściślejsza współpraca z CC nad
technicznymi usprawnieniami np. stworzeniem wyszukiwarki portalu
zabytkowego CC w taki sposób, aby wyświetlała poza numerem zabytku, także
link do strony Wiki i zdjęcie z WikiCommons, pozostaje kwestią szczegółową
- czyli zależy ile będziemy mieć sił i wolontariuszy.

*3. Mamy kilka propozycji, za co przyznawać nagrody w konkursie.*
- za największą liczbę dobrych fotografii
- za największą liczbę fotografii zabytków, które w WIki jeszcze nie mają
zdjęcia
- za najlepsze zdjęcie
- za największą liczbę zdjęć wykorzystanych w Wiki do 30 września
Ostateczną decyzję, za co nagradzamy, podejmiemy po konsultacji z
zeszłorocznym jury. Na pewno te kryteria muszą być jasne. :)

*Dodatkowe newsy: *
1. Mamy już potwierdzony oficjalny patronat NID. Szykują nam listę w
excellu. Jak dostanę, natychmiast prześlę do pracy.
2. Prezes Towarzystwa Ochrony Nad Zabytkami mobilizuje swoje wojewódzkie
oddziały, żeby włączyły się w konkurs, stwarzając podkonkursy. Z panem
Wiesławem Kaczmarkiem będziemy rozmawiać w tym tygodniu.

Dziękuję za udział w spotkaniu w Łodzi. Było mi bardzo miło część z Was
poznać osobiście.
Hanka

Mamy dość małe moce przerobowe