[Zabytki-l] Koordynaty - stan prac

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 28 Sie 2012, 19:09:14 CEST

W dniu 28 sierpnia 2012 16:54 użytkownik Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał:
> [...]

U was z kolei był fajny mechanizm pokazywania prawdopodobnego
położenia zabytku na mapie na podstawie adresu. Pokazywałem to nawet w
czasie Wikimanii i się wszystkim to rozwiązanie podobało.

> Trzeba jednak ręcznie poprawiać. Bo przy fotach jest zazwyczaj podawane miejsce fotografa, nie obiektu.

Da się przez stronę "eksport stron".

Trzeba wejść na:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna:Eksport

i następnie skopiować do okna listy stron do eksportu listę wszystkich
stron ze spisami...

W wyniku będzie spory xml  (jakieś 10 MB-20 MB) z którego jakimś
sprytnym skryptem może się da off-line wyciągnąć te dane.

> Wymiana pewnie będzie jednostronna, chyba, że macie gdzieś zmagazynowane koordy w formie przystępnej dla newbie?

No niestety - chyba nikt nie wymyślił prostego sposobu wyciągnięcia
tych danych z pliku csv o wielkości 24 MB i przeniesienie ich do
naszych tabel :-( Niekompatybilność naszych podejść do spisu zabytków
działa w obie strony.   Sporo położeń zabytków jest też w
OpenStreetMap i też nie ma pomysłu jak to poprzenosić/zintegrować z
naszymi czy Waszymi bazami.