[Zabytki-l] Pokłosie...

Przykuta przykuta w o2.pl
Nie, 6 Lis 2011, 12:46:56 CET

Zerknąłem sobie dziś na wkład osób, które załadowały ponad 30 fotek. Nie licząc już wcześniej aktywnych na Commons wikipedystów, było to (jeśli dobrze policzyłem) 51 osób.

4 osoby z tej liczby to wikipedyści, którzy wcześniej wcale albo prawie wcale nie działali na Commons. Jedna z tych osób ładuje dalej pliki, jedna kategoryzuje. 2 z nich to osoby, które pojawiły się na krótko przed konkursem (w czerwcu i w sierpniu) - w tym jedna zaprzestała jakiegokolwiek edytowania we wrześniu.

jeżeli chodzi o zupełnych nowicjuszy, to:

40 osób załadowało zdjęcia i po 30 września już nie edytowało

2 osoby mimo, że nie edytowały później, to założyły własną stronę użytkownika

3 poprawiały kategorie lub inne mankamenty techniczne w październiku

1 edytowała, ale odeszła po dyskusji z kilkoma osobami na Commons

1 ładuje dalej pliki

http://toolserver.org/~ntavares/patrimonio/tools/rankings.php?limit=1000&show=images|links&country=Poland

Moim zdaniem wynika to z braku komunikacji z naszej strony. Narzędzie do ładowania plików było łatwe, ale już przestało działać w takim trybie i teraz nawet gdyby chcieli, to nie wiedza co dalej. Strony pomocy na Commons ciągle są niedostosowane do nowego kreatora:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Pierwsze_kroki/Formularz

a są linkowane przez witającego bota:

http://commons.wikimedia.org/wiki/User_talk:LukaszKalisz

co nie jest korzystne. Trzeba byłoby te strony usprawnić przed druga edycją.

Przykuta