[Zabytki-l] Wiki Lubi Zabytki - działania bota

Przykuta przykuta w o2.pl
Nie, 6 Lis 2011, 08:51:17 CET

> Mimo wszystko sugerowałabym, żeby posługiwać się w pierwszej kolejności wykazami wojewódzkich konserwatorów zabytków, ponieważ to oni wydają decyzje. Jeżeli chodzi o upublicznienie wykazów - powinny być one drukowane w dziennikach urzędowych województw, z tym, że publikuje się tam decyzje wydane ostatnio.

OK, to przydałyby się do zacytowania pełne nazwy dokumentów.

Wracając do bota. Przygotowując listy na wiki na początku, koncentrowaliśmy się na wypełnieniu tabelek ze wskazaniem współrzędnych i istniejących ilustracji. Natomiast mniejszą wagę przywiązywaliśmy do nazw podstron.

Zauważyłem, że bot nie brał pod uwagę tych podstron, których końcówki różniły się od nazwy gminy, a dokładniej, jeśli w nazwie brakowało słowa gmina dla gmin wiejskich czy wiejsko-miejskich. Tak więc dobrze byłoby je poprzenosić, aby była zgodność nazwy podstrony z nazwą gminy i puścić bota raz jeszcze.

BTW - Yarl niedawno usprawnił fajnie tabelkę dla województwa, ja jeszcze wczoraj dodałem jeden parametr. Teraz dla dolnośląskiego i śląskiego te tabelki wyglądają tak:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki/wykazy/wojew%C3%B3dztwo_dolno%C5%9Bl%C4%85skie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki/wykazy/wojew%C3%B3dztwo_%C5%9Bl%C4%85skie

Jeśli się dla danego powiatu zindeksuje wszystkie grafiki z Commons, można policzyć ilu zdjęć w nim brakuje i wpisać w tabelkę województwa. W efekcie będziemy mieć widoczne braki na podstronie województwa. A na sam koniec w skali kraju.

Dla lepszego oglądu sytuacji zinkludowałem podstrony gmin na podstronach kilku powiatów - przykład:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki/wykazy/wojew%C3%B3dztwo_%C5%9Bl%C4%85skie/powiat_myszkowski

Łatwiej wtedy policzyć co mamy i czego brakuje na poziomie powiatu. Wstawiłem linki do edytowania podstron gmin, aby też szybko móc uzupełniać. Przy przenoszeniu podstron z /XXX do /gmina XXX oczywiście trzeba zrobić poprawki na podstronach powiatów.

pozdrawiam

Przykuta