[Zabytki-l] Wiki Lubi Zabytki - działania bota

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Śro, 2 Lis 2011, 22:06:26 CET

W dniu 2 listopada 2011 19:14 użytkownik Ewa Caban
<ewka.caban w gmail.com> napisał:
> Dzień dobry,
> Chciałam się wypowiedzieć w temacie podwójnych numerów rejestru dla
> województwa śląskiego:
> - po pierwsze - proszę nie korzystać z wygenerowanych przez bota tabelek na
> podstawie wykazów NID. Tabelaryczne wykazy do konkursu wpisywane były na
> podstawie AKTUALNYCH i WERYFIKOWANYCH wykazów i ja bardzo bym nie chciała,
> żeby ta praca poszła na marne. Nie wiem, czy teraz w przestrzeni Wikipedii
> istnieją dwa różne wykazy dla województwa śląskiego? Jeżeli tak, to proszę
> zrobić tak, aby był jeden i to ten, który sprawdzałam.

> [...]

Dobrze by było gdzieś może w samej Wikipedii - na jakiejś stronie
dyskusyjnej jak to właściwie jest z tymi numerami. W Polsce mamy z
tymi listami i numerami wyjątkowo ciężko, bo listy konserwatorów
wojewódzkich są inne niż te publikowane przez NID. Jako, że w
Wikipedii obowiązuje zasada weryfikowalności - nie może być tak, że
bazujemy na listach i numerach, których nie można rzetelne uźródłowić
za pomocą publicznie dostępnych źródeł. Jeśli jest lista dla jakiegoś
województwa stworzona na podstawie kwerendy akt - to aby ją użyć w
Wikipedii - powinna ona wcześniej być opublikowana na stronie lub w
jakimś biuletynie odpowiedniej instytucji państwowej, która w ten
sposób bierze za nią odpowiedzialność. Wikipedia nie może być
pierwszym miejscem, w którym taka lista jest publikowana. Ponadto nie
możemy sobie w ramach Wikipedii wymyślać własnej numeracji. Powinna
być ona zgoda ze źródłami.