[Zabytki-l] Wiki Lubi Zabytki - działania bota

Powerek38 powerek38 w gazeta.pl
Śro, 2 Lis 2011, 19:52:00 CET

Pani Ewo,

Przekazałem Pani uwagi do operatora bota, bo ja wolę sam aspektów
technicznych się nie dotykać - są lepsi w tej materii.

Co do kwestii wykazów, to oczywiście trudno się  z Panią nie zgodzić, że
powinien być jeden wykaz i w przypadku Śląska nie mam najmniejszych
wątpliwości, że powinien to być ten sprawdzony przez Panią. Musimy po
prostu wypracować w pocie i znoju sposoby (ale to jest bardziej zadanie
nasze jako wikipedystów niż Państwa jako ekspertów merytorycznych), aby
mechanizmy Wikipedii i Commons mogły dobrze działać w oparciu o te
dostarczone przez NID czy przez Panią wykazy, gdzie numeracja nie zawsze
jest spójna i jednoznaczna (przynajmniej z perspektywy oprogramowania,
na którym my pracujemy).  Ja sam porządkując zasoby na Commons
spotykałem się z przypadkami 2-3 wpisów do rejestru, o różnych numerach
i z różnych lat, w odniesieniu do tego samego obiektu.  Chyba faktycznie
nie dotyczyło to Śląska, no ale problem systemowy jest.

Przy okazji: pewnie było to na tej liście mówione już dziesiątki razy,
ale co tam, powiem i ja: cieszę się ogromnie, że jako wikipedyści możemy
konstruktywnie i owocnie współpracować z takimi instytucjami jak ta
reprezentowana przez Panią :)

Pozdrawiam,

Powerek38