[Zabytki-l] Wiki Lubi Zabytki - działania bota

Powerek38 powerek38 w gazeta.pl
Śro, 2 Lis 2011, 17:47:01 CET

Ok, wkleiłem treść mojego pierwszego maila na stronę dyskusji Projektu.
Być może warto byłoby podlinkować jeszcze gdzieś strony wygenerowane
przez Beau w miejscu bardziej zauważalnym i stałym (np. gdzieś na
stronie głównej wikiprojektu), ale nie chcę psuć czy nadmiernie
modyfikować tej strony samowolnie.

A propos ostatniego akapitu maila Oddera - oczywiście istotą WLZ jest
konkurs, zgadza się. Tym niemniej przy okazji pracy na Commons odkryłem,
że tam jesteśmy dopiero na etapie wierzchołka góry lodowej. Mamy bowiem
tysiące zdjęć polskich zabytków, które zostały wrzucone poza konkursem,
w większości przed jego ogłoszeniem. Należy te obiekty zidentyfikować,
skategoryzować i oznaczyć zgodnie z zasadami wypracowanymi na potrzeby
konkursu, dzięki temu nasza baza będzie dużo pełniejsza i bogatsza.
Należy też monitorować pod tym względem nowo dodawane zdjęcia. Mówiąc w
skrócie: akurat na Commons pracy jest wciąż bardzo dużo nawet teraz,
między edycjami konkursu. Jest ona prosta, ale żmudna i czasochłonna,
nawet z ułatwieniami wprowadzonymi przez bota. Dlatego zachęcam do
współpracy i służę pomocą w razie wątpliwości.

Poza tym sądzę, że w przyszłym roku warto byłoby tak zmienić zasady
konkursu, aby premiować zwłaszcza zdjęcia tych zabytków, których dotąd
nie mieliśmy w ogóle w bazie. Aktualizacja tabelek przez bota bardzo
ułatwi sprawdzanie tego. Nie chodzi nam przecież tylko o sto tysięcy
zdjęć z Wawelu, ale również (a może przede wszystkim) o zebranie na
wolnej licencji fotobazy wszystkich polskich zabytków.

Powerek38