[Zabytki-l] Współpraca z organizacjami religijnymi?

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 29 Mar 2011, 14:20:22 CEST

W dniu 29 marca 2011 14:12 użytkownik Paelius <paelius w gmail.com> napisał:
> Oczywiście jak najbardziej współpraca z innymi wspólnotami religijnymi
> jest też jak najbardziej zasadna. Kwestia kościoła
> (rzymsko-)katolickiego podniesiona przeze mnie wynikała bardziej z
> miejsca zamieszkania/działania, w Polsce środkowej jest właściwie
> monopol na zabytki budownictwa sakralnego.

Co do tego monopolu bym się spierał. W Łodzi i okolicach mamy pełno
kościołów innych wyznań, budowanych głównie w XIX w, a to jakby nie
było jest Polska środkowa :-) W Warszawie przecież też jest trochę
zabytkowych obiektów sakralnych innych wyznań.