[Zabytki-l] Początki Wikiprojektu:Wiki Lubi Zabytki; opis działań, prośba o komentarze

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 28 Mar 2011, 01:35:14 CEST

W dniu 28 marca 2011 00:12 użytkownik "Tomasz W. Kozłowski"
<odder.wiki w gmail.com> napisał:

> Witajcie,
> jak pewnie zauważyliście, w piątek wysłałem na listę dyskusyjną
> polskojęzycznej Wikipedii oficjalnego e-maila informującego o
> rozpoczęciu działalności Wikiprojektu:Wiki Lubi Zabytki
> <http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki> oraz
> poinformowałem o rozpoczęciu projektu na Tablicy Ogłoszeń.
>
> Przyznam, że trochę leniłem się podczas tego weekendu :/, ale udało mi
> się przygotować m.in. spis wszystkich wykazów zabytków dostępnych w
> [...]

Hmm... oby wszyscy w ramach lenienia się odwalali tyle roboty :-)

> Na koniec chciałbym poprosić Was o przemyślenie kilku drobnych kwestii
> technicznych:
>   #1. Zgodnie z radą Lodewijka z Wikimedia Nederland powinniśmy wybrać
> jakiś "zapasowy" serwis, do którego mniej obeznani użytkownicy będą
> mogli wysyłać swoje zdjęcia oznaczając je np. tagiem #wikilubizabytki. W
> zeszłym roku Holendrzy wybrali Flickra, czy macie jakieś inne propozycje
> (Google Picasa, coś innego?)

Można by ew. pogadać też z jakimś polskim serwisem foto. Warunek
podstawowy - serwis musi dawać możliwość udostępniania zdjęć na
licencjach CC. Flickr ma tę opcję, dlatego Holendrzy go wybrali. Wadą
Flickra jest to, że userzy tam mają limity uploadu, co ich skłania do
zmiejszania rozdzielczości ładowanych zdjęć - chyba że wykupią sobie
konto "premium".

>   #2. Jaką licencję wybierzemy dla zdjęć wykonanych w ramach konkursu?
> I ponownie, za radą Lodewijka uważam, że powinniśmy wybrać jedną
> konkretną licencję, która będzie wymieniona w regulaminie konkursu i na
> zasadach której użytkownicy będą wrzucali swoje zdjęcia na Flickra albo
> poprzez uproszczony formularz uploadu na Commons. Proponuję CC-BY-SA-3.0
> Unported lub CC-BY-SA-3.0 Polska, czy macie jakieś inne propozycje? A
> może pozwolimy użytkownikom na wybieranie licencji wg ich własnego wyboru?

Jestem za CC-BY_SA 3.0 Polska. Po pierwsze CC-BY-SA jest "defaultową"
licencją większości projektów Wikimedia i po drugie  wersja polska
licencji jest dostosowana do polskiego prawa - natomiast unported nie
bardzo.