[Zabytki-l] Początki Wikiprojektu:Wiki Lubi Zabytki; opis działań, prośba o komentarze

"Tomasz W. Kozłowski" odder.wiki w gmail.com
Pon, 28 Mar 2011, 00:12:52 CEST

Witajcie,
jak pewnie zauważyliście, w piątek wysłałem na listę dyskusyjną
polskojęzycznej Wikipedii oficjalnego e-maila informującego o
rozpoczęciu działalności Wikiprojektu:Wiki Lubi Zabytki
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki> oraz
poinformowałem o rozpoczęciu projektu na Tablicy Ogłoszeń.

Przyznam, że trochę leniłem się podczas tego weekendu :/, ale udało mi
się przygotować m.in. spis wszystkich wykazów zabytków dostępnych w
Sieci z podziałem na województwa
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki#Wykazy_zabytk.C3.B3w_w_Polsce>.

Oprócz tego przygotowałem także dane kontaktowe do instytucji
państwowych, jednostek samorządowych i organizacji pozarządowych, które
mogą być zainteresowane współpracą w ramach projektu
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki/dane_kontaktowe>.
Jest to oczywiście lista niepełna -- jeśli ktoś ma jakieś propozycje
organizacji, które nawet w minimalnym stopniu są związane z kwestią
zabytków, kultury, czy nawet Internetu albo geografii, zapraszam do
wpisywania swoich propozycji tutaj na stronie projektu.

Przygotowałem także jedną z pierwszych wersji terminarza projektu, którą
zamierzam rozbudowywać wraz z rozwojem sytuacji (do czego zachęcam i
Was)
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki/terminarz>.
Jeśli macie jakieś pomysły co do działań, które moglibyśmy podjąć w
ramach projektu oraz terminy ich realizacji albo uwagi co do wpisanych
przez mnie działań lub ich terminów -- bardzo proszę o opinie i komentarze.

Nie rozpocząłem jeszcze kwestii kampanii promocyjnej -- jeśli macie
jakieś pomysły co do mediów (prasa, radio, telewizja, serwisy
internetowe), do których moglibyśmy napisać z prośbą o patronat
medialny, proszę zgłaszać swoje propozycje tutaj albo oczywiście na
stronie projektu ;-)

Na koniec chciałbym poprosić Was o przemyślenie kilku drobnych kwestii
technicznych:
   #1. Zgodnie z radą Lodewijka z Wikimedia Nederland powinniśmy wybrać
jakiś "zapasowy" serwis, do którego mniej obeznani użytkownicy będą
mogli wysyłać swoje zdjęcia oznaczając je np. tagiem #wikilubizabytki. W
zeszłym roku Holendrzy wybrali Flickra, czy macie jakieś inne propozycje
(Google Picasa, coś innego?)
   #2. Jaką licencję wybierzemy dla zdjęć wykonanych w ramach konkursu?
I ponownie, za radą Lodewijka uważam, że powinniśmy wybrać jedną
konkretną licencję, która będzie wymieniona w regulaminie konkursu i na
zasadach której użytkownicy będą wrzucali swoje zdjęcia na Flickra albo
poprzez uproszczony formularz uploadu na Commons. Proponuję CC-BY-SA-3.0
Unported lub CC-BY-SA-3.0 Polska, czy macie jakieś inne propozycje? A
może pozwolimy użytkownikom na wybieranie licencji wg ich własnego wyboru?

Pozdrawiam,
- --
Tomasz W. Kozłowski | [[user:odder]]