[Zabytki-l] Nazwa i dobre miejsce na stronę

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 21 Mar 2011, 23:20:14 CET

Hej,

Jakiś czas temu utworzyłem roboczą stronę na Commons - bo takie było
ogólne zalecenie organizatorów centralnych aby wszystko było na
Commons:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Wiki_Loves_Monuments_2011_in_Poland

i nazwałem cały projekt "Wikizabytki"

ale jak widzę:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Wiki_Loves_Monuments_2011/Progress

różne chaptery robią strony w różnych miejscach - na lokalnych
Wikipediach głównie.

Jak widzę odder założył stronę na wiki Stow, nazywając cały pomysł
"Wiki Kocha Zabytki"

http://pl.wikimedia.org/wiki/Wiki_Kocha_Zabytki

Nie jestem pewien czy to jest akurat najlepsze miejsce - zwłaszcza do
ew. tworzenia listy zabytków - w sumie chyba największe oddziaływanie
będzie miała taka lista utworzona w Wikipedii z koordynacją w formie
wikiprojektu - zwłaszcza, że taka lista sama w sobie jest w zasadzie
ency. Tak czy siak - obojętnie gdzie będzie centralne miejsce trzeba
by ustalić polską nazwę i poskładać wszystko w jednym miejscu.
Osobiście mam mieszane uczucia co do nazwy z "Kocha" - ponieważ w
języku polskim słowo "kocha" ma inne znaczenie niż angielskie "love".
Po angielsku można powiedzieć, że się coś "love" w sensie, że się jest
tym czymś zafascynowanym, natomiast po polsku to brzmi dość
pretensjonalnie. Może by to nazwać "Wiki lubi zabytki" ?

Pozdr.