[Zabytki-l] Projekt regulaminu

Kuba Bartosiak kuba w tasak.org
Nie, 17 Lip 2011, 22:52:45 CEST

Cześć,

przejrzałem przygotowany projekt regulaminu - naprawdę dobra robota!
Jutro zastanowię się jeszcze co jeszcze można dodać, a tymczasem
przesyłam poniżej moje nieliczne uwagi. Są też na PiratePadzie - Widać
co i jak, fragmenty na zielono - moje, fragmenty skreślone - do
usunięcia).

Poniżej uzasadnienie dla zmian merytorycznych punktów:

Punkt 7
Nie wiadomo co to są "pełne dane osobowe". Ustawa o ochronie danych
jest dość rygorystyczna, na przetwarzanie danych trzeba mieć zgodę
zainteresowanej osoby na przetwarzanie w określonym zakresie
określonych danych. Zmiana uwzględnia te wymagania, a jednocześnie
daje większa swobodę w przetwarzaniu danych.

Pkt. 9 i 10 - jest jakiś szczególny powód czemu nie chcemy
nagradzanych i pokazywanych gdzie indziej zdjęć? Wydaje mi się że
skoro celem jest wzbogacenie Wikimedia, to jeśli jakieś zdjęcie
zostało nagrodzone, to tylko się cieszyć że trafiło i na Commons. :)

Pkt. 12 - największy kłopot dla prawnika :))
Można zostawić tak jak jest (moje poprawki to drobna stylistyka), ale
jest przy tym pewne ryzyko prawne - nie wiem np. co oznacza na gruncie
polskiego prawa "przechowywanie w zasobach projektów prowadzonych
przez Wikimedia Foundation Inc." - czy to jest pole eksploatacji o
jakim mowa w ustawie o prawie autorskim?  Niemniej z uwagi na
charakterystykę całej Wiki, skłaniałbym się do pozostania przy tym
rozwiązaniu. Jak będą problemy to będziemy się martwić później :))

Opcja druga jest taka, że wprowadzamy zapis, że autorzy zgłaszanych
zdjęć przenoszą majątkowe prawa autorskie oraz zobowiązuje się do
niewykonywania niektórych praw osobistych (np. prawa do
nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego
wykorzystania) na Stowarzyszenie, które następnie obejmuje je licencją
CC - jest to o tyle lepsze rozwiązanie, że właścicielem praw jest
zawsze Stowarzyszenie i nie ma raczej ryzyka, że kiedyś zmieni zdanie
w tym zakresie.

Temat do - być może szybkiej - dyskusji :)

Pozostałe propozycje zmian mają charakter bardziej techniczny - wedle uznania :)

pozdrawiam,
Kuba Bartosiak