[Zabytki-l] Raport z działalności projektu 19 maja-10 lipca

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Nie, 17 Lip 2011, 16:03:50 CEST

W dniu 12 lipca 2011 13:58 użytkownik Tomasz Kozłowski
<odder.wiki w gmail.com> napisał:

> Jeśli dobrze rozumiem, akurat ten plugin działa nie w tę stronę, którą
> chcemy; dzięki niemu można _użyć_ zdjęcia z Commons na swoim blogu, a my
> poszukujemy oprogramowania, które pozwoli _wysłać_ zdjęcie do Commons za
> pośrednictwem jakiejś strony pośredniczącej.
>
> Rozwiązanie z botami wydaje się chyba najlepszym sposobem, na jaki do
> tej pory wpadnięto.

Z dyskusji na liście ogólno-europejskiej wychodzi, że  ostatecznym
rozwiązaniem ma być wykorzystanie standardowego "UploadWizzardu" z
Commons ze zminimalizowaną liczbą pól do wypełnienia:

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/mediawiki/wiki/User:NeilK/Multimedia2011/WikiLovesMonuments

W sumie to się wydaje najbardziej racjonalnym rozwiązaniem...  miejmy
nadzieję, że coś takiego faktycznie zostanie przygotowane na czas -
technicznie nie wydaje się to jakoś szczególnie trudne... W stosunku
do standardowego formularza, zostanie się w sumie tylko pole nazwy
pliku, pole opisu, miejsce na kliknięcie na zgodę na jedną licencję (w
naszym przypadku zapewne CC-BY-SA 3.0 pl) i jedno dodatkowe pole - na
wpisanie numeru inwentarzowego. My tylko będziemy musieli zrobić
tłumaczenie tego.