[Zabytki-l] Projekt regulaminu

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 16 Lip 2011, 10:56:34 CEST

W dniu 16 lipca 2011 09:34 użytkownik borek99 <aaz2 w wp.pl> napisał:

> "Zdjęcia muszą być przesłane w okresie od 1 do 30 września 2011 poprzez
> formularz internetowy udostępniony na stronie organizatora". Czyli rozumiem,
> że data wykonania zdjęcia nie będzie tu miała żadnego znaczenia, a liczy się
> tylko i wyłącznie czas jego załadowania na commons?

Tak - taki był też wynik dyskusji na międzynarodowej liście
dyskusyjnej. Zresztą w praktyce i tak nie ma jak sprawdzić daty
wykonania zdjęcia - można przecież dowolnym programikiem do edycji
nagłówków EXIF zmienić wpis dotyczący daty... Zastanawiam się jeszcze
czy konieczny jest ten punkt o zachowywaniu nagłówków EXIF - niektórzy
gdy obrabiają zdjęcie w programie typu PhotoShop czasem bezwiednie
wykonują operację która niszczy EXIF (np: robią kadrowanie przez
copy-paste do nowego okna).