[Zabytki-l] Raport z działalności projektu 19 maja-10 lipca

Tomasz Kozłowski odder.wiki w gmail.com
Pon, 11 Lip 2011, 02:57:39 CEST

Hej,
dzięki za Twoje uwagi. Poniżej postaram się do nich odnieść na tyle
konstruktywnie i całościowo, na ile pozwala mi dość późna godzina
pisania tej wiadomości :-))

Dnia 11.07.2011 01:50, Tomasz Ganicz napisał:
> Nie ma natomiast:
> *żadnego regulaminu przeprowadzenia konkursu ani nawet jego zarysu

Kwestię napisania regulaminu przeprowadzenia konkursu zostawiłem sobie
na drugą połowę lipca, a chciałbym opublikować go 31 lipca/1 sierpnia,
aby ukazał się na miesiąc przed rozpoczęciem konkursu. Zarys regulaminu
(pięć podstawowych zasad) określiłem w raporcie z 18 maja[1] w sekcji
"Spotkanie podczas Hackathon Berlin 2011" -- to były jedyne ustalone
przez nas w Berlinie wymagania, zgodnie z uzyskanym konsensusem bardziej
szczegółowe kwestie dla swojego kraju regulować powinien każdy chapter
Wikimedia.

Jeśli masz jakieś pomysły dotyczące regulaminu, bardzo proszę o
informacje; ja w ciągu najbliższych paru dni postaram się poczytać nieco
więcej na ten temat (np. w kwestii odpowiedzialności organizatora,
finansów, podatków i in.).

> *pomysłów na strukturę i skład jakiejś komisji konkursowej - ani nawet
> określenia za co i wg jakich kryteriów będziemy wyłaniali zwycięzców

Podczas spotkania w Berlinie ustaliliśmy skład komisji konkursowej na
szczeblu europejskim (2 fotografów, 3 Wikimedian, 2 specjalistów
związanych z zabytkami i niezależny koordynator bez prawa głosu) --
podobną strukturę powinny przyjąć krajowe komisje konkursowe, z tym że
ilość reprezentantów danej grupy i konkretne nazwiska w przypadku Polski
są jeszcze do ustalenia (mam pewne pomysły dotyczące Wikimedian i osób
związanych z zabytkami).

Jeśli chodzi zaś o kryteria wyłonienia zwycięzców, które powinny
obowiązywać w konkursie, to jedno jest pewne: 10 wybranych przez jury
konkursowe zdjęć o najlepszych walorach fotograficzno-informacyjnych
(jakość, rozdzielczość, ostrość, przekaz informacyjny itd.) zostanie
nominowanych do konkursu na skalę europejską.

Inne ewentualne kryteria (kategorie) powinny zostać ustalone przez
organizatorów konkursu w konkretnym państwie; w przypadku naszego
projektu niemalże od jego początku proponowałem nagrodę dla osoby, która
(1) sfotografuje największą liczbę zabytków lub (2) sfotografuje
najwięcej zabytków, które do tej pory nie posiadały zdjęć. Tę kwestię
także powinniśmy rozstrzygnąć w najbliższym czasie, a już koniecznie
przed opublikowaniem regulaminu konkursu :-)

> *ustalenia jak mają uploadować zdjęcia osoby, które nie miały do
> czynienia z Commons - ani też nie słychać o ew. pracach nad jakimiś
> skryptami ułatwiającymi to ładowanie lub ew. uruchomieniem jakiegoś
> serwisu pośredniczącego.

Ta kwestia nie leży (niestety) w moich kompetencjach; przygotowaniem
skryptu ułatwiającego wysyłanie pliku do Commons zajmują się bowiem
organizatorzy Wiki Loves Monuments w Holandii, a my (i reszta Europy)
będziemy tylko tłumaczyć i opiniować ich projekt w momencie, kiedy
zostanie opublikowany (pewnie zechcą skorzystać z doświadczeń Szwajcarów).

Jeśli chodzi o serwis pośredniczący, to praktycznie na 100% zostanie nim
Flickr (korzystamy w tym miejscu ze wcześniejszych doświadczeń Holendrów).

Dzisiaj postaram dowiedzieć się nieco więcej na temat tego skryptu do
uploadu i podzielę się informacjami na liście.

Pozdrowienia,
- --
Tomasz Kozłowski | [[user:odder]]