[Zabytki-l] Raport z działalności projektu 19 maja-10 lipca

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 11 Lip 2011, 01:50:13 CEST

W dniu 11 lipca 2011 01:07 użytkownik Tomasz Kozłowski
<odder.wiki w gmail.com> napisał:

> Hej,
> na fali entuzjazmu z okazji objęcia projektu patronatem honorowym przez
> Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego opublikowałem (odkładany z
> tego powodu) kolejny, trzeci raport z działalności projektu, który
> obejmuje okres od 19 maja do 10 lipca[1].
>
> Raport koncentruje się na współpracy instytucjonalnej z Narodowym
> Instytutem Dziedzictwa (NID) oraz informuje o patronacie udzielonym
> projektowi przez MKiDN; poruszam w nim także kwestię przekazanych przez
> NID wykazów zabytków znajdujących się na obszarze Polski oraz
> [...]

Wygląda, że wszystko idzie ku dobremu. Martwi mnie jednak, że wciąż
nie wiadomo jak właściwie ten konkurs ma być konkretnie przeprowadzony
i co gorsza nie widać aby toczyły się nad tym jakieś prace. Mamy teraz
w sumie dwie kluczowe rzeczy:
*wsparcie różnych ważnych instytucji
*listy zabytków - nad którymi trwają jeszcze prace - ale wygląda, że
idzie to ku dobremu
NIe ma natomiast:
*żadnego regulaminu przeprowadzenia konkursu ani nawet jego zarysu
*pomysłów na strukturę i skład jakiejś komisji konkursowej - ani nawet
określenia za co i wg jakich kryteriów będziemy wyłaniali zwycięzców
*ustalenia jak mają uploadować zdjęcia osoby, które nie miały do
czynienia z Commons - ani też nie słychać o ew. pracach nad jakimiś
skryptami ułatwiającymi to ładowanie lub ew. uruchomieniem jakiegoś
serwisu pośredniczącego.

Czasu jest już na to wszystko coraz mniej - konkurs ma przecież ruszyć
od 1 września - czyli zostało się raptem nieco więcej niż 1.5
miesiąca.