[Zabytki-l] Pilne: info dla mediów

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pią, 26 Sie 2011, 12:37:48 CEST

W dniu 26 sierpnia 2011 12:02 użytkownik Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał:
> Cześć
>
> Na poniedziałek powinniśmy już przygotować info dla mediów. Puściłem info na tablicę ogłoszeń. Dla ludzi spoza wiki wystarczy podać link do oficjalnej strony, ale nie wiem, czy do poniedziałku zdąży ją odder zrobić.

Obiecywał, że zdąży.

> Na razie proponowałbym ją przygotować na wiki, aby użytkownicy i ludzie z zewnątrz wiedzieli, co mają robić. Na razie brak jakichkolwiek informacji o tym, czy są przygotowane jakieś wspomagające narzędzia, więc trzeba będzie ludzi skierować do stron pomocy na Commons, a dokładnie do jednej - jak przesłać zdjęcie własnego autorstwa.

Niestety tu trochę leżymy. Jest ten nowy upload wizzard, który ma
opcję "kampanijną":

http://commons.prototype.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard?campaign=wlm-nl

i ci goście od tego wizzarda przygotowali taką stronę dla poszczególnych krajów:

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/commons/wiki/Commons:Wiki_Loves_Monuments_upload

ale jak tam się klika, to prowadzi to do nieistniejących stron i nie
wiadomo kto i jak ma to ruszyć.

Ogólny Upload Wizzard jest już na Commons uruchomiony i jest też
przetłumaczony na polski:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard

(pokazuje się po polsku jak ktoś ma konto na Commons z wybranym
językiem polskim interfejsu). W ostateczności można by userów do tego
kierować...

Czy ktoś w ogóle wie jak się edytuje i tworzy własne formularze do
uploadu na Commons? Pilna pomoc jest tu konieczna !!! Podejrzewam, że
trzeba do tego mieć uprawnienia admina - ale jest jeszcze parę dni aby
to zrobić - pewnie jest to kwestia tylko przetłumaczenia paru
komunikatów.

Jest też taki zeszłoroczny formularz holenderski:

http://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:Upload&uselang=nlwikilovesmonuments

Może ten dałoby się jakoś "zhakować" i przetłumaczyć na polski, jak
ten nowy nie da się zaadaptować?

> Potrzebny jest tez szablon do wstawiania do opisu fotki - to musi być inny szablon niż {{Zabytek}}, bo będzie problem z identyfikacją zdjęć wykonanych we wrześniu. Szablonu używaliśmy do skatalogowania zabytków w Commons.
>
> Proponowałbym utworzyć szablon {{Wiki Lubi Zabytki}}.

Zdecydowanie trzeba taki szablon utworzyć - można na wzór holenderskiego.

Pozdr.