[Zabytki-l] po spotkaniu w MKiDN

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Czw, 14 Kwi 2011, 20:04:04 CEST

W dniu 14 kwietnia 2011 19:20 użytkownik Tomasz Kozłowski
<odder.wiki w gmail.com> napisał:

> Mam nadzieję, że do końca weekendu taki wniosek zostanie przez nas
> opracowany i na początku kolejnego tygodnia wysłany do Ministerstwa.
> Pozostałych czytelników listy informuję, że trwają dość zaawansowane
> prace pozakulisowe :)

> Baza ma w zamyśle być udostępniona na zasadach Creative Commons
> Attribution-ShareAlike 3.0, więc jak najbardziej każdy będzie mógł z
> niej dowolnie korzystać (co starałem się bardzo mocno zaznaczyć w każdym
> e-mailu z prośbą o współpracę przy organizacji Wiki Lubi Zabytki).

Baza - jeśli ma mieć postać tabelki w Wikipedii siłą rzeczy będzie na
CC-BY-SA - natomiast gdybyśmy ją tworzyli gdzieś poza Wikipedią można
by rozważyć licencję CC-BY.... To samo ze zdjęciami - w Wikimedia
Commons zdjęcia na CC-BY są akceptowane bez problemu - a to jednak
daje nieco większą swobodę korzystania z nich niż CC-BY-SA. No chyba,
że jednak większość uzna, że copyleftowy warunek SA jest jednak dla
nas istotny.

Z ich strony oczywiście konieczności CC-BY-SA nie ma - treści na CC-BY
można przecież udostępniać również na CC-BY-SA.

> Wydaje mi się, że dla lepszej współpracy korzystniej byłoby, gdyby
> licencja Mapy Kultury została zmieniona na CC-BY-SA -- bo w tym momencie
> nasz projekt mógłby korzystać z ich danych, ale oni już z naszych nie
> (brak -SA).

No właśnie - dlatego może warto rozważyć, czy naszych się nie da na
CC-BY... przynajmniej zdjęć...