[Zabytki-l] po spotkaniu w MKiDN

Tomasz Kozłowski odder.wiki w gmail.com
Czw, 14 Kwi 2011, 19:20:05 CEST

Dnia 14.04.2011 16:17, Alek Tarkowski napisał:

> 1. Departament jest gotów wesprzeć nasze starania o otrzymanie patronatu
> MKiDN dla projektu - i raczej nie będzie problemu z jego otrzymaniem.
> Trzeba to zrobić drogą formalną opisaną tutaj:
> http://www.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/ministerstwo/patronaty-honorowe.php

Mam nadzieję, że do końca weekendu taki wniosek zostanie przez nas
opracowany i na początku kolejnego tygodnia wysłany do Ministerstwa.
Pozostałych czytelników listy informuję, że trwają dość zaawansowane
prace pozakulisowe :)

> 2. Pracownicy departamentu mają doświadczenie w kwestii katalogowania
> zabytków. Umówiłem się, że skontaktuję odpowiedzialną za tę część
> projektu osobę z pracownikami Ministerstwa. Wydaje mi się, że warto
> nawiązać taki kontakt roboczy - jest szansa, że opracowana przez nas
> baza będzie cennym zasobem, także dla urzedników.

Baza ma w zamyśle być udostępniona na zasadach Creative Commons
Attribution-ShareAlike 3.0, więc jak najbardziej każdy będzie mógł z
niej dowolnie korzystać (co starałem się bardzo mocno zaznaczyć w każdym
e-mailu z prośbą o współpracę przy organizacji Wiki Lubi Zabytki).

> 3. Ministerstwo widzi potencjalne powiązania między naszym projektem
> oraz projektem Mapa Kultury, realizowanym przez NCK
> (http://mapakultury.pl). Co ciekawe, Mapa Kultury ma treści na licencji
> CC BY - należałoby więc jedynie doprowadzić (tu pojawia się pytanie: czy
> niezbędne byłoby licencjonowanie przez nich treści na CC BY SA, czy też
> CC BY też się nada?). Gdybyście uznali, że warto, to istnieje
> najprawdopodobniej możliwość zorganizowania spotkania z NCK.

Wydaje mi się, że dla lepszej współpracy korzystniej byłoby, gdyby
licencja Mapy Kultury została zmieniona na CC-BY-SA -- bo w tym momencie
nasz projekt mógłby korzystać z ich danych, ale oni już z naszych nie
(brak -SA).

> Przy okazji mam pytanie o pracę z danymi z NID - czy jest gdzieś opisany
> proces ich opracowywania / uzupełniania? Nas w Centrum interesowałoby
> pewnie udostępnienie ostatecznie tych danych w otwartej,
> ustrukturyzowanej postaci - możemy się jakoś w to zaangażować.

Na razie nie opracowaliśmy żadnego schematu opracowywania danych; chcemy
pójść śladem naszych europejskich partnerów i zbudować bazę danych,
która będzie zawierała następujące informacje:
# unikalny (w skali całego kraju) nr identyfikacyjny zabytku;
# nazwa zabytku;
## opis zabytku, który jest czasem podany w rejestrze;
# dokładny adres;
# gmina położenia obiektu;
# długość geograficzna;
# szerokość geograficzna.

Tak jak napisałem wyżej -- baza danych będzie publicznie dostępna na
wolnej licencji, więc jej wykorzystanie będzie sprowadzać się do
prostego zapytania SQL.

Pozdrowienia,
- --
Tomasz Kozłowski | [[user:odder]]