[Zabytki-l] po spotkaniu w MKiDN

Daniel ~ Leinad danny.leinad w gmail.com
Czw, 14 Kwi 2011, 18:29:59 CEST

W dniu 14 kwietnia 2011 16:17 użytkownik Alek Tarkowski
<atarkowski w centrumcyfrowe.pl> napisał:
> Witajcie,
>
> Byłem wczoraj na spotkaniu z dyrektor Departamentu Mecenatu Państwa, p.
> Ziną Jarmoszuk. Spotkanie było moim zdaniem b. owocne. Oto jego wyniki:

Witaj na liście i dzięki za zaangażowanie się w inicjatywę! :-)

> [...]
> MKiDN dla projektu - i raczej nie będzie problemu z jego otrzymaniem.
> Trzeba to zrobić drogą formalną opisaną tutaj:
> http://www.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/ministerstwo/patronaty-honorowe.php
>
> 2. Pracownicy departamentu mają doświadczenie w kwestii katalogowania
> zabytków. Umówiłem się, że skontaktuję odpowiedzialną za tę część
> projektu osobę z pracownikami Ministerstwa. Wydaje mi się, że warto
> nawiązać taki kontakt roboczy - jest szansa, że opracowana przez nas
> baza będzie cennym zasobem, także dla urzedników.

Z perspektywy Poznania zastanawiałem się nad próbą nawiązania kontaktu
z wojewódzkim konserwatorem zabytków w celu zainteresowania naszym
pomysłem i by spróbować wyciągnąć jakieś materiały - np. dowiedzieć
się czy nie ukrywają jakiegoś rejestru w formacie excela, tak jak np.
jest to w województwie pomorskim, a także by zaciągnąć wiedzy jak to
wygląda w innych województwach.

Z pewnością przyda nam się jak największe wsparcie - zarówno
merytoryczne jak i w formie patronatu.

> [...]
> CC BY - należałoby więc jedynie doprowadzić (tu pojawia się pytanie: czy
> niezbędne byłoby licencjonowanie przez nich treści na CC BY SA, czy też
> CC BY też się nada?). Gdybyście uznali, że warto, to istnieje
> najprawdopodobniej możliwość zorganizowania spotkania z NCK.
>
> Przy okazji mam pytanie o pracę z danymi z NID - czy jest gdzieś opisany
> proces ich opracowywania / uzupełniania? Nas w Centrum interesowałoby
> pewnie udostępnienie ostatecznie tych danych w otwartej,
> ustrukturyzowanej postaci - możemy się jakoś w to zaangażować.

W tym temacie pewnie napisze więcej Tomek/Odder. Natomiast
niewątpliwym osiągnięciem byłoby stworzenie porządnej bazy danych,
która mogłaby dać później wiele możliwości.

--
Daniel // Leinad