[Zabytki-l] po spotkaniu w MKiDN

Alek Tarkowski atarkowski w centrumcyfrowe.pl
Czw, 14 Kwi 2011, 16:17:26 CEST

Witajcie,

Byłem wczoraj na spotkaniu z dyrektor Departamentu Mecenatu Państwa, p.
Ziną Jarmoszuk. Spotkanie było moim zdaniem b. owocne. Oto jego wyniki:

1. Departament jest gotów wesprzeć nasze starania o otrzymanie patronatu
MKiDN dla projektu - i raczej nie będzie problemu z jego otrzymaniem.
Trzeba to zrobić drogą formalną opisaną tutaj:
http://www.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/ministerstwo/patronaty-honorowe.php

2. Pracownicy departamentu mają doświadczenie w kwestii katalogowania
zabytków. Umówiłem się, że skontaktuję odpowiedzialną za tę część
projektu osobę z pracownikami Ministerstwa. Wydaje mi się, że warto
nawiązać taki kontakt roboczy - jest szansa, że opracowana przez nas
baza będzie cennym zasobem, także dla urzedników.

3. Ministerstwo widzi potencjalne powiązania między naszym projektem
oraz projektem Mapa Kultury, realizowanym przez NCK
(http://mapakultury.pl). Co ciekawe, Mapa Kultury ma treści na licencji
CC BY - należałoby więc jedynie doprowadzić (tu pojawia się pytanie: czy
niezbędne byłoby licencjonowanie przez nich treści na CC BY SA, czy też
CC BY też się nada?). Gdybyście uznali, że warto, to istnieje
najprawdopodobniej możliwość zorganizowania spotkania z NCK.

Przy okazji mam pytanie o pracę z danymi z NID - czy jest gdzieś opisany
proces ich opracowywania / uzupełniania? Nas w Centrum interesowałoby
pewnie udostępnienie ostatecznie tych danych w otwartej,
ustrukturyzowanej postaci - możemy się jakoś w to zaangażować.

Pozdrowienia,

Alek

--
dyrektor, Centrum cyfrowe Projekt: Polska
www: http://centrumcyfrowe.pl