[Zabytki-l] serwisy fotograficzne stosujące licencje CC

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Śro, 13 Kwi 2011, 14:07:52 CEST

W dniu 13 kwietnia 2011 09:29 użytkownik Alek Tarkowski
<alek w creativecommons.pl> napisał:

> Jeśli chodzi o polskie serwisy stosujące licencje CC, to wiem o dwóch:
> Garnku i Fotosiku. Żadnego z nich nie używałem, z tego co wiem żaden z
> nich nie jest zbyt popularny, do tego Garnek jest b. prosty (ale to
> akurat może być zaletą). Nie wiem, jak wygląda w nich sprawa limitów
> uploadu.

W sumie to i tak docelowym miejscem dla plików, które mają wziąć
udział w konkursie ma być Wikimedia Commons. Commons ma niestety
trudną dla początkujących procedurę uploadu + jest ryzyko, że
uczestnicy konkursu będą słali na Wikimedia Commons byle co, co wywoła
irytację społeczności adminów tego projektu. Stąd jest ta idea, że
warto by mieć coś pośredniczącego i następnie od tego pośrednika
ładować do Commons jakimś automatem tylko te pliki, które spełniają
minimalne kryteria konkursowe.

Można jednak problem rozwiązać też prostą nakładką na Wikimedia
Commons - to znaczy stworzenia strony ze skryptem do uploadu do
Commons i klikalną listą obiektów do sfotografowania - przeznaczonego
tylko dla konkursowiczów. Skrypt by automatycznie wypełniał większość
pól w formularzu uploadu do Wikimedia Commons - czyli nazwę i numer
inwentarzowy odpowiedniego zabytku, odpowiednie kategorie,
nazwisko/pseudonim fotografa i narzucał przyjętą dla konkursu
licencję.

W tej chwili Szwajcarzy kombinują z takim systemem - zobaczymy co im z
tego wyjdzie.