[wikipedia-pl-bibliotekarze] Akcja #1lib1ref i aktualizacje

Krzysztof Machocki krzysztof.machocki w wikimedia.pl
Pią, 9 Gru 2016, 15:42:12 CET

Szanowni Państwo!

Tym z Was, którzy pojawili się na naszym ostatnim spotkaniu jeszcze raz
dziękuję za kawał dobrej roboty. Wreszcie robi nam się ruch w interesie
:) Na liście ukończonych
<https://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalna:M%C3%B3j_j%C4%99zyk/Wikiprojekt:Biblioteka/Artyku%C5%82y/Napisane>
(w mniejszym lub większym stopniu) haseł mamy już pierwsze cztery
artykuły (jeden ma też już swoje tłumaczenie na angielski). Wiele więcej
haseł tkwi w Państwa brudnopisach. Może by je przenieść do przestrzeni
głównej? Nie muszą być idealne, ważne, by nie zostały w brudnopisach na
stałe, bo tam nikomu się na nic nie przydadzą. W razie czego - proszę o
kontakt, chętnie pomogę. Mam nadzieję, że spotkamy się jeszcze nie raz.
Planowany jest już styczniowy maraton edycyjny (ja sam nie będę mógł w
nim wziąć udziału, na 5 stycznia mamy wyznaczony z żoną termin porodu),
ale na pewno na miejscu będzie wielu wikipedystów, mam też nadzieję, że
pojawią się zupełnie nowi bibliotekarze. Im nas będzie więcej, tym lepiej.

Osobna kwestia na styczeń: jak od kilku lat, w styczniu 2017 na całym
świecie rusza akcja *#1Lib1Ref* (z angielskiego "jeden bibliotekarz,
jeden przypis"). Amerykańscy bibliotekarze wpadli kilka lat temu na
pomysł, żeby zachęcić swoje koleżanki i swoich kolegów do poświęcenia
kwadransa na dodanie jednego tylko przypisu do Wikipedii. Uznali, że w
ten sposób nie tylko dostarczą gościom swoich bibliotek lepszej wiedzy
na początek, ale też popchną świat odrobinę do przodu. Więcej informacji
o całej akcji można przeczytać na jej stronie
<https://meta.wikimedia.org/wiki/The_Wikipedia_Library/1Lib1Ref/pl>
(właśnie przetłumaczyłem ją na polski). W największym skrócie: wystarczy
kilka minut żeby wejść na stronę Citation Hunt
<https://tools.wmflabs.org/citationhunt/pl?id=07aa9379&cat=1a44d157>,
wybrać interesującą nas kategorię (na przykład "Biblioteki w
Warszawie"), znaleźć nieuźródłowiony fragment w Wikipedii i dodać
przypis. Ktoś chętny? Bądźmy w kontakcie.
Pozdr.

--
Krzysztof Machocki
Wikimedia Polska