[Koalicja-l] jakie prawa/licencje obowiązują do podręcznika otwierania danych badawczych?

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 10 Wrz 2019, 13:04:25 CEST

Nie można domniemywać licencji. Teoretycznie - cała strona dane.gov.pl to
jest forma realizacji udip.(Ustawy o dostępie do informacji publicznej) i
stanowi ona opisane w tej ustawie Centralne Repozytorium Danych Publicznych
- które teoretycznie jak sama nazwa wskazuje powinno zawierać wyłącznie
dane publiczne, które powstały w wyniku pracy różnych organów administracji
publicznej, z których w związku z tym każdy może korzystać bez żadnych
ograniczeń - czyli ogólnie dane będące w domenie publicznej.

Natomiast oprócz tego - rzeczona strona zawiera kilka publikacji, które w
sumie nie wiadomo jaki mają status. Można domniemywać, że skoro zostały
wykonane przez ministerstwo cyfryzacji  - są materiałami urzędowymi - ale
tu wchodzimy na grząski teren niepewności co w Polsce jest a co nie jest
materiałem urzędowym.

Wolny
od wirusów. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

wt., 10 wrz 2019 o 12:50 Dorożyński Janusz (1-Onet) <