[Koalicja-l] prawo autorskie jest ważne! list do Parlamentu Europejskiego (i co do tego ma ACTA)

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pią, 29 Cze 2018, 23:07:59 CEST

Januszu - sam tekst bazowej dyrektywy - którą komisja JURI przyjęła, ale z
licznymi poprawkami jest tutaj:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52016PC0593&from=EN

Natomiast zebranie poprawek przyjętych przez tę komisję nie jest takie
proste - niemniej w tym pdf:

https://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/2018/06/ARTYKU%C5%81-13-WYJAS%CC%81NIAMY-Centrum-Cyfrowe.pdf

na samym dole pod tabelką, masz je zebrane.

Moim zdaniem z tego wszystkiego nie wynika, że za samo linkowanie w formie
przypisu czy wplecionego w tekst linku ktoś będzie mógł rządać pieniędzy,
czy że to będzie zabronione - ale w kontekście Wikipedii zagrożeniem jest
np. to czy nasze obecne, mocno niedoskonałe ręczne mechanizmy
społecznościowe wyłapywania naruszeń praw autorskich będą wystarczające,
czy też WMF zostanie przymuszony do włączenia jakichś filtrów wyłapujących
te naruszenia - w momencie ładowania przez użytkownika tekstów czy plików
multimedialnych i uniemożliwiania mu tego. Filtrów - które prawdopodobnie
będą musiały być oparte o zewnętrzne bazy danych dużych dysponentów praw
autorskich.