[Koalicja-l] prawo autorskie jest ważne! list do Parlamentu Europejskiego (i co do tego ma ACTA)

Dorożyński Janusz (1-Onet) dorozynskij w poczta.onet.pl
Pią, 29 Cze 2018, 16:43:24 CEST

/
| Tymczasem Rada Powiernicza Wikimedia Foundation zdecydowała się
| dać oficjalny głos:

Czy wpis na blogu to oficjalny  głos? Może.

Przepraszam że się odzywam, i przepraszam że nie ogarniam wszystkich aspektów cywilizacyjnej katastrofy, ale - dla tych co mnie kojarzą - dla mnie ważny jest tylko jeden aspekt, ten związany z art. 13 i Wikipedią. I to konkretnie - jaki zapis art. 13 spowoduje, że zabronione będzie podanie przypisu w postaci: dane autora, tytuł artykułu/książki, [nazwa czasopisma, nr wydania], data wydania. Przypisu bez hiperodsyłacza - od zawsze uważam, że hiperodsyłacz w przypisach W. nie jest konieczny, aczkolwiek wygodny.

Niestety, też z braku czasu, w powodzi informacji nt. dyrektywy nie wyłowiłem jasnego wskazania, że będzie to zabronione czy że nie będzie zabronione. W większości są ogólne stwierdzenia (i bez wskazania tekstu źródłowego), jak np. dzisiejsze ogłoszenie w "Rz", poparte przez jej naczelnego B. Chrabotę, że dyrektywa nie dotyczy Wikipedii.

	Z uszanowaniem, Janusz "Ency" Dorożyński