[Koalicja-l] Kto korzysta ze Sci-Hub? Wszyscy.

rysiek rysiek w hackerspace.pl
Pią, 6 Maj 2016, 19:58:35 CEST

Dnia piątek, 6 maja 2016 10:49:54 CEST Lidia Stępińska-Ustasiak pisze:
> Bożena,
> to jest zbyt duży biznes, aby tak się stało. Netflix i Warner Bross
> jakoś zupełnie się nie zamykają z powodu piractwa.

...z powodu naruszania praw na dobrach niematerialnych. Piractwo jest na
morzu, będę się tego trzymał. ;)

Dnia piątek, 6 maja 2016 10:16:14 CEST Alek Tarkowski pisze:
> tak, Sci Hub to bardzo fajny temat. Problem w tym, że to co robi Elbakyan
> nie jest do końca komfortowe dla ruchu OA - cel jest ten sam, ale jednak OA
> jest bardzo oparte na praworządności. Sci Hub z kolei na moralności, w imię
> której ELbakyan świadomie łamie prawo.  Z jednej strony Sci Hub pokazuje
> zapotrzebowanie na otwarte tresci - ale z drugiej dowodzi, że strategie
> “pirackie” są dużo skuteczniejsze od OA…

Moim zdaniem to może stworzyć napięcie, które być może popchnie niektóre duże
wydawnictwa (nie nagle, przez lata, rzecz jasna) w kierunku OA.

Dnia czwartek, 5 maja 2016 15:26:12 CEST Bożena Bednarek-Michalska pisze:
> jakis ferment to wniesie, bo widac, jak naukowcy potrzebują dostępu do
> wiedzy i jak obojętna jest im forma prawna,

Nie wydaje mi się, by forma była obojętna. Po prostu są ważniejsze rzeczy.
Gdyby naukowcy mieli możliwość sensownego i *legalnego* dostępu do tekstów
naukowych, nie korzystali by ze SciHuba...

--
Pozdrawiam,
Michał "rysiek" Woźniak

Zmieniam klucz GPG :: http://rys.io/pl/147