[Koalicja-l] Kto korzysta ze Sci-Hub? Wszyscy.

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Pią, 6 Maj 2016, 10:16:14 CEST

Cześć,

tak, Sci Hub to bardzo fajny temat. Problem w tym, że to co robi Elbakyan nie jest do końca komfortowe dla ruchu OA - cel jest ten sam, ale jednak OA jest bardzo oparte na praworządności. Sci Hub z kolei na moralności, w imię której ELbakyan świadomie łamie prawo.  Z jednej strony Sci Hub pokazuje zapotrzebowanie na otwarte tresci - ale z drugiej dowodzi, że strategie “pirackie” są dużo skuteczniejsze od OA…

i jeszcze polecę tekst CEO Creative Commons, Ryana Merkeley’a, w Wired, na ten temat:
http://www.wired.com/2016/04/stealing-publicly-funded-research-isnt-stealing/ <http://www.wired.com/2016/04/stealing-publicly-funded-research-isnt-stealing/>
ten tekst z kolei cytował WicePrezydent USA Joe Biden

jednym słowem widać, że temat dostępu do wiedzy na świecie staje się modny - może i do nas ta fala dojdzie :)

Alek

--
koordynator, Creative Commons Polska
European Policy Fellow, Creative Commons

Twitter: @atarkowski / @ccpolska
WWW: creativecommons.pl / oerpolicy.eu / centrumcyfrowe.pl