[Koalicja-l] Kto korzysta ze Sci-Hub? Wszyscy.

Lidia Stępińska-Ustasiak l.stepinska-ustasiak w icm.edu.pl
Pią, 6 Maj 2016, 10:00:49 CEST

Sci-Hub jest teraz na fali publicznego zainteresowania. Myślę, że to
dobrze, bo dzięki temu problem kosztów dostępu do publikacji wychodzi
poza hermetyczne kręgi akademickie.
Tu też ciekawa notka, jest nawet zdjęcie Alexandry Elbakyan:
http://arstechnica.com/tech-policy/2016/05/piracy-site-for-academic-journals-playing-game-of-domain-name-whac-a-mole/
Richard Poyner donosi, że Elbakyan ma mieć wystąpienie (przez Skypa) na
jednej z konferencji Open Access.
A na konferencji w Amsterdamie podsumowującej dokonania holenderskiej
prezydencji w zakresie otwierania nauki Carlos Moedas rozpoczął swoje
wystąpienie od cytatu z Washingtom Post, gdzie Elbakyan została nazwana
Robin Hoodem nauki.
http://europa.eu/rapid/press-release_SPEECH-16-1225_en.htm
W historii Open Access regulatnie pojawiają się nowi bohaterowie
rewolucji: Tim Gowers, Randy Schekman, a teraz Alexandra Elbakyan.
Reasumując: mam wrażenie, że o ile jeszcze niedawno korzystanie z
Sci-Hub było tajemnicą poliszynela, teraz staje się wręcz "in trend".

Pozdrawiam,

Lidia

--
Lidia Stępińska-Ustasiak