[Koalicja-l] Otwarty mandat w ICM

Lidia Stępińska-Ustasiak l.stepinska-ustasiak w icm.edu.pl
Nie, 23 Lis 2014, 11:42:27 CET

Szanowni,

Bardzo dziękuję za wszystkie słowa poparcia.

Odpowiadając na pytania które padły, przesyłam link do oficjalnej
informacji na stronie:
http://www.icm.edu.pl/web/guest/polityka-otwartosci-w-icm

Mamy oczywiście informację, jak zareagowali pracownicy, ponieważ
wiedząc, że wprowadzenie zarządzenia wymaga spotkania, szkolenia i
stworzenia szansy na zadanie pytań, działaliśmy właśnie tym trybem. Jak
pisze Peter Suber w książce "Otwarty dostęp", wątpliwości dotyczące
otwartego dostępu zwykle wynikają z niezrozumienia. Dlatego postawiliśmy
sobie za cel wyjaśnianie wszystkich niejasnych kwestii. Było wiele pytań
dotyczących szczegółów realizacji zarządzenia. Dotyczyły m. in. utworów
współautorskich tworzonych w międzynarodowych zespołach, monografii,
negocjacji z wydawcami, pokrywania kosztów złotej drogi, licencji CC.
Spodziewamy się, że kolejne pytania pojawią się wraz z nowymi
publikacjami. To dla nas cenna wiedza. Zbieramy doświadczenia i
planujemy dzielić się nimi z instytucjami, które będą decydowały się na
podobny krok.

Pozdrawiam,

Lidia Stępińska-Ustasiak