[Koalicja-l] proszę o pomoc w zrozumieniu CC0

mrostkow mrostkow w oeiizk.waw.pl
Pią, 9 Maj 2014, 13:39:32 CEST

Bardzo serdecznie dziękuję, już postaram się zapamiętać (zapisać sobie) :)

Pozdrawiam. Małgorzata Rostkowska
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie
http://www.oeiizk.waw.pl
http://mrooze.blogspot.com
-----Oryginalna wiadomość-----
From: Tomasz Ganicz
Sent: Friday, May 09, 2014 1:17 PM
To: Lista Koalicji Otwartej Edukacji KOED
Subject: Re: [Koalicja-l] proszę o pomoc w zrozumieniu CC0

CC-BY nie wprowadza utworu do domeny publicznej. Z grubsza:

W przypadku CC-BY - autor zachowuje swoje majątkowe prawa autorskie,
ale zgadza się na dowolne użycie utworu pod warunkiem uznania jego
autorstwa (a dokładniej spełnienia tzw. warunku atrybucji, które atuor
może sobie dość dowolnie zdefiniować) i informacji, że utwór jest
udostępniony na w/w licencji. Licencja staje się automatycznie
nieważna, gdy ktoś naruszy którykolwiek z jej warunków.

W przypadku CC-0 - autor oświadcza, że zrzeka się swoich wszelkich
praw majątkowych i nadzoru nad wykonaniem praw osobistych w krajach, w
których to jest możliwe, a w krajach, w  których to nie jest możliwe
udziela licencji na robienie z jego utworem co się komu żywnie podoba,
w granicach dopuszczonych prawem danego kraju. Nie domaga się nawet
uznania swojego autorstwa.

Różnica zatem jest dość spora, mimo, że z utworem na CC-BY zasadniczo
też można robić prawie wszystko.