[Koalicja-l] Polskie OER na Re:Publika2014

Michał "rysiek" Woźniak rysiek w fwioo.pl
Pon, 5 Maj 2014, 13:56:00 CEST

Cześć,

Jak chyba już pisałem, pojutrze występuję na konferencji Re:Publika2014:
http://www.re-publica.de/

Temat? Wolny e-podręcznik i ogólnie OER w Polsce:
http://www.re-publica.de/en/session/oer-textbooks-polish-schools-year-later

Mam trochę materiałów i siedzę nad prezentacją, którą pewnie będę jak zwykle
szlifował do samego występu. Wielka prośba: jeśli przyjdzie Wam do głowy coś,
czego absolutnie nie powinienem pominąć, dajcie znać.

Zwłaszcza:
 - dobre praktyki w instytucjach publicznych (jak w końcu jest w MEN/ORE?)
 - na co Waszym zdaniem należy położyć nacisk?
 - o czym warto wspomnieć w międzyczasie?

Chciałbym podzielić moje krótkie 25min wystąpienia na 2 części:
 - rok temu, debata publiczna, argumenty Wydawców i kontrargumenty
   "otwartystów"
 - dziś -- projekt otwartego e-podręcznika, nieszczęsny elementarz, debata
   publiczna nad nim (i sam elementarz jako przykład, co może zagrozić OER w
   szkołach)

Wszelkie uwagi i sugestie jak zawsze mile widziane!

Michał "rysiek" Woźniak

Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania