[Koalicja-l] PDF jest otwartym formatem?

Michał "rysiek" Woźniak rysiek w fwioo.pl
Pią, 31 Sty 2014, 17:45:56 CET

Cześć,

Dnia piątek, 31 stycznia 2014 15:02:20 Krzysztof Wojewodzic pisze:
> witam,
>
> czy ktoś mógłby mi pomóc udzielają odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie:
> A raczej, *jakie warunki muszą być spełnione by PDF był formatem otwartym?*
> - chodzi np. o karty pracy z uczniem, np. szlaczki ćwiczące małą motorykę w
> 1 klasie, które muszą być sformatowane ze względu na łatwość druku.

Z PDFem jest taki problem, że teoretycznie jest otwartym formatem,
standaryzowanym jako norma ISO 32000-1:2008. Tyle, że Adobe wprowadza do niego
coraz to nowe zamknięte, własnościowe rozszerzenia (na takich rozszerzeniach
zbudowane są m.in. e-Deklaracje), np:
http://en.wikipedia.org/wiki/XFA

Mąci to oczywiście obraz sytuacji, bo zarówno PDF standardowy, jak i plik PDF
zawierający XFA nazywa się "PDF"...

Prosty test: otworzyć plik PDF w Okular czy Evince. Albo innym czytniku:
http://pdfreaders.org/

A co dokładnie chcecie osiągnąć?

Michał "rysiek" Woźniak

Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania