[Koalicja-l] V Forum Prawa Autorskiego -- "zdelegalizujmy linkowanie"

Michał "rysiek" Woźniak rysiek w fwioo.pl
Pią, 31 Sty 2014, 12:12:14 CET

Dnia piątek, 31 stycznia 2014 10:32:29 Krzysztof Lityński pisze:
> A co w przypadku, kiedy ktoś deklaruje, że film wrzuca legalnie, a
> dopiero później okaże się, że jednak wrzucał nielegalnie? Mają pomysł,
> w jaki sposób mam to weryfikować przed podlinkowaniem?
>
> No i przenosząc to znów do źródeł tekstowych -- każdy, kto zrobi
> przypis do artykułu/książki będącej plagiatem będzie szedł do paki? ;)

No nieee, oczywiście, że nie, bo to ma działać tylko w odniesieniu do linków.
W Internetach. Bo to inna rzeczywistość jest. Wirtualna, czy coś. I tam to
działa zupełnie inaczej, niż wszędzie indziej. Nie wiem jak, ale to pewnie
jakaś *magia*.

A na serio -- to jest wynik fetyszyzacji Internetu, tworzenia sztucznego
rozróżnienia na "real" i "wirtual", sprawiającego wrażenie, jakby internet to
była zupełnie nowa, magiczna przestrzeń. Dzięki czemu ludzie z OZZ-ów mogą
jednym tchem mówić o tym, że przypis bibliograficzny to oczywiście ok i bez
sensu wprowadzać sankcje, ale link -- ooo, to już zupełnie inna bajka jest! Bo
to w Internecie, wiesz.

Argumentacja OZZ-ów opiera się też na tym, że "link to nie przypis, to
reklama". No cóż. W pewnym sensie, w pewnych zastosowaniach, może i można tak
to określić, ale to nic nie zmienia jeżeli idzie o sedno sprawy.

Michał "rysiek" Woźniak

Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania