[Koalicja-l] Jak dwie amerykańskie szkoły radzą sobie z przejściem na ebooki

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 21 Sty 2014, 13:48:55 CET

W dniu 21 stycznia 2014 13:32 użytkownik Jacek Zadrożny
<jacek.zadrozny w post.pl> napisał:

> JZ: Wybór iPadów wcale mnie nie dziwi. Nie ma tabletów z Androidem, które
> zapewniałyby dostępność (accessibility) na takim poziomie, jak robią to
> tablety od Apple. To są wymagania prawne na poziomie federalnym oraz
> stanowym, chociaż nie we wszystkich stanach. Co zaś do uwagi na temat
> otwartych zasobów, to przecież tam była mowa przede wszystkim o
> podręcznikach. Co ma do tego Gutenberg? Ideologia ideologią, a rzeczywistość
> wygląda inaczej.

W oryginalnym tekście jest mowa o tym, że ten system zastąpił
bibliotekę szkolną i uczniowie oprócz podręczników, korzystali też z
e-booków, które "pożyczali" z jakiejś komercyjnej "biblioteki", czy
raczej księgarni. Uczniom została udostępniona jakaś pula książek, z
której każdą mogli pożyczyć na maks. miesiąc, przy czym szkoła miała
limit do 30 wypożyczeń jednego tytułu rocznie. Być może to było na
bazie umowy z np. Amazonem lub iStore - nie jest to w treści artykułu
wyjaśnione, natomiast mowa jest tam o pozycjach z klasyki
amerykańskiej i to mnie dziwi, bo ta klasyka jest w większości
dostępna bezpłatnie i bez ograniczeń w Internet Archive, projekcie
Gutenberg i OpenLibrary... Podręczniki szkolne w USA też są dostępne w
wersjach cyfrowych bezpłatnie - w ramach kalifornijskiego projektu K12
i dwóch innych.

Także suma sumarum - nie do końca rozumiem, czemu szkoły się władowały
w komercyjny układ zamiast korzystać z tego co jest już w USA dostępne
na wolnych zasadach...