[Koalicja-l] Jak dwie amerykańskie szkoły radzą sobie z przejściem na ebooki

Jacek Zadrożny jacek.zadrozny w post.pl
Wto, 21 Sty 2014, 13:32:05 CET

W dniu 2014-01-21 12:56, Tomasz Ganicz pisze:
> Wybrali sobie kosztowny, korporacyjny model dystrybucji podręczników i
> książek, no to mieli wysokie koszty. Zamiast iPadów za 500 USD mogli
> mieć androidowe tablety po 150 USD sztuka, korzystać z otwartych
> treści zamiast z książek wydawców komercyjnych (przynajmniej jeśli
> chodzi o klasykę  - można ją czerpać z projektu Gutenberg, z Internet
> Archive, czy z OpenLibrary) itd... Ciekawe, że nawet przy tym
> kosztownym modelu w sumie im się to opłacało.

JZ: Wybór iPadów wcale mnie nie dziwi. Nie ma tabletów z Androidem,
które zapewniałyby dostępność (accessibility) na takim poziomie, jak
robią to tablety od Apple. To są wymagania prawne na poziomie federalnym
oraz stanowym, chociaż nie we wszystkich stanach. Co zaś do uwagi na
temat otwartych zasobów, to przecież tam była mowa przede wszystkim o
podręcznikach. Co ma do tego Gutenberg? Ideologia ideologią, a
rzeczywistość wygląda inaczej.
Jacek