[Koalicja-l] Wywiad z Krzysztofem Wojewodzicem o Cyfrowej Szkole u Artura Kurasińskiego

Śro, 15 Sty 2014, 17:45:02 CET

http://blog.kurasinski.com/2014/01/krzysztof-wojewodzic-men-program-cyfrowa-szkola-to-poczatek-dlugiego-procesu-transformacji-metodyki-nauczania/

"Pierwsze raporty (i same szkoły) mówią o tym, że Cyfrowa Szkoła przyniosła
pozytywne reakcje. Doceniono autonomię w wyborze sprzętu, kompleksowość
programu, otwartość technologiczną e-podręczników… "

"Zrobiliśmy niedawno badania fokusowe e-podręczników. Dla większości
uczniów było to pierwsze zetknięcie z e-podręcznikami (niektórzy mieli
kontakt z WSiPnet). Na badanie wchodzili z nastawieniem „e-podręcznik, co
to jest?”, wychodzili z nastawieniem „Chcę by e-podręczniki zastąpiły
podręczniki papierowe w szkole i w domu” – wydaje mi się, że to najlepsze
odzwierciedlenie tego, jak posługują się nim uczniowie i w czym będzie
tkwiła jego przewaga. Będzie naturalnym środowiskiem dla ucznia.

Chcę jednak podkreślić, że nie chodzi o spędzanie przy komputerze 4-5
godzin w szkole. Komputer jest dodatkiem i narzędziem, jak piórnik i
zeszyt, tyle, że daje więcej możliwości."

Kamil Śliwowski
http://otwartezasoby.pl/
http://www.problematyka.org/
kom. 530 739 359 skype: kasliwowski