[Koalicja-l] Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2014-2020 - jest w nim otwartość!

Śro, 8 Sty 2014, 11:49:13 CET

> zajrzałem właśnie do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2014-2020
> http://www.mkidn.gov.pl/media/docs/2013/20131220__NPRCZ.pdf
>
> i z radością odkryłem, że jego częścią jest program "Zakup praw do
> utworów literackich", a w jego ramach zadanie "zakup autorskich praw
> majątkowych do wykorzystania dzieła na podstawie otwartej licencji
> Creative Commons 3.0 z uznaniem autorstwa".
>
> Jest to efekt prac zespołu, który w Instytucie Książki powołał
> Grzegorz Gauden - a punktem wyjścia była nasza interwencja w sprawie
> licencji OLE. W jego pracach z ramienia KOED uczestniczyli: Bożena
> [...]

ja sie rozmycia nie boje, bo najważniejsze jest zeby utwory były
dostepne, a na jakich licencjach, to już inna sprawa, ja sie boje
tego, ze autorzy beda domagali sie teraz pieniedzy, do tej pory
negocjowalismy wszysttko za darmo, a jak zaczna sie pytania o kase, to
skad je wziac, nie kazdy dostanie grant