[Koalicja-l] O zmianach w polskiej szkole...

FWiOO Adam Jurkiewicz adam.jurkiewicz w fwioo.pl
Śro, 5 Cze 2013, 20:55:07 CEST

Dnia 2013-06-05, śro o godzinie 19:56 +0200, Władysław Majewski pisze:
> Trudno mi uznać za standardowy format, który na PC z systemem Windows
> wymaga korzystania z jednej, konkretnej przeglądarki (Firefox), w
> dodatku z zainstalowanym rozszerzeniem nie należącym do grupy dodatków
> zalecanych przez Mozillę. Z kolei na Androidzie wymaga zainstalowania
> jeszcze jednej aplikacji.

Władku,
EPUB to jak najbardziej otwarty format.
http://pl.wikipedia.org/wiki/EPUB

Polecam dla Windows:
http://www.dobreprogramy.pl/Calibre,Program,Windows,24518.html

ePUB nie wymaga przeglądarki, wymaga aplikacji do czytania tego formatu.
Przeglądarka + dodatek mogą być takim czytnikiem.

Natomiast zastanów się, jak w tym kontekście ma się wysyłanie plików
doc/docx. To jest dopiero format, który na PC z Windows wymaga
instalacji MS-Office lub choćby Libre Office. I jakoś z tego powodu nie
płaczesz - prawda?
Przepraszam, jeśli mój komentarz jest uszczypliwy - ale uważam, że
publikowanie w ePUB to jedno z najlepszych możliwych rozwiązań. Lepsze
od PDF, a od zamkniętych doców to już o dwa nieba lepsze.

--
Adam Jurkiewicz
Wolontariusz Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania