[Koalicja-l] Szukamy.org - nowy serwis o DP

Wilczek Grzegorz grzegorz.wilczek w idn.org.pl
Śro, 24 Lip 2013, 11:12:12 CEST

Cześć,

Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze jeśli chodzi o dostępność.
Łącze zatytułowane "kliknij w link" jest mało przyjazne użytkownikom. Np. screen reader przeczyta to następująco:
"Prawa (:) domena publiczna URL (:) link do kliknij w link" (w nawiasach znaki, których czytanie określa użytkownik).
Ponadto takie linki są nieprzyjazne wyszukiwarkom.
Zdecydowanie lepiej jest, gdy link ma w treści tytuł docelowego materiału (tak jak odrobinę niżej link do licencji CC).

Wiem, że często materiały, które są publikowane to będą materiały graficzne, więc ich dostępność jest z natury ograniczona, niemniej jednak jeśli możemy ułatwić życie użytkownikom, zróbmy to.

Pozdrawiam,

Grzegorz Wilczek

kom. +48 504 463 735
e-mail: grzegorz.wilczek w idn.org.pl