[Koalicja-l] Potrzebuję pomocy przy Libre Office - dla edukacji.

FWiOO Adam Jurkiewicz adam.jurkiewicz w fwioo.pl
Czw, 18 Lip 2013, 12:32:37 CEST

Słuchajcie - potrzebuję pomocy - w imieniu Fundacji Wolnego i Otwartego
Oprogramowania.

Dogadałem się z CKE co do zmian w dokumencie o zadaniach maturalnych:
http://www.cke.edu.pl/files/file/Matura-2015/Informatory-2015/Informatyka.pdf
Przykładowe pliki są do pobrania:
http://www.cke.edu.pl/files/file/Matura-2015/Informatory-2015/Informatyka-Dane-i-rozwiazania.zip

Teraz układ jest taki - my tworzymy przykłady w wersji na LibreOffice,
przygotowujemy dokument (pismo oficjalne) który mamy już on-line:
http://abix.info.pl:9001/p/CKE_LIBRE_2015

Jak sobie poczytacie, dzisiejszego ranka zrobiłem część (dogadałem się o
9:30 rano dziś ;-)

Potrzebuję teraz pomocy: o ile proste arkusze kalkulacyjne to nie był
problem, o tyle tabela przestawna i Access/Base są dla mnie trochę zbyt
trudne. Chodzi o zadanie 19 (Korek) ze strony 56 tego PDF'a. Chciałbym,
aby dobra dusza :

a) pobrała SRU_Desktop: http://wioowszkole.org/SRU/SRU_Desktop_2.12.iso
b) zainstalowała go (choćby w VirtualBox) i uruchomiła, a stosowne
instrukcje do tego znajdziecie:
http://ubuntuone.com/2Lvi9decLFbLlH3wTRYBTw
http://linux.cyfrowaszkola.waw.pl/sru_desktop-uruchomienie-dvd-na-komputerze-krotki-opis/
c) z wykorzystaniem tamtego Libre Office zrobiła analogicznie te zadania
d) porobiła dokładnie jak w tym dużym PDF zrzuty ekranu
e) zrobiła opisy, jak to powinno być w LibreOffice (tak jak ja to
zrobiłem)

Potem:
*) opisy umieścić należy w dok:http://abix.info.pl:9001/p/CKE_LIBRE_2015
*) zrzuty ekranowe w png muszą trafić do mnie, abym mógł przygotować
płytę CD dla CKE z wersjami z Libre Office

Pomóżcie proszę - obiecałem, że do końca weekendu zrobię to i damy
oficjalne pismo do CKE, a oni postarają się to uwzględnić i wydać
oficjalny komunikat. Moim skromnym zdaniem mamy szansę, jak nigdy -
przebić się do świadomości nauczycieli i wpuścić
Libre Office do oficjalnego obiegu - nie zmarnujmy tego; ale sam nie dam
rady walczyć z całym światem - pomóżcie proszę.

Przekazujcie tego maila oczywiście jak najdalej - liczę na Was!

Jak już to będziemy mieli - zacznę walkę o zmianę dokumentu:
"Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 5 lipca 2013 r.
w sprawie listy środowisk, programów użytkowych i języków programowania,
z której mogą wybierać zdający egzamin maturalny z informatyki w 2014
r."

--
Adam Jurkiewicz
Wolontariusz Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania