[Koalicja-l] Czy =?iso-8859-2?Q?e-podr=EAcznik_mo=BFe_by=E6_za_darmo=3F_Piotr_Marciszuk_w_?=Polska the times

Ewa Kedracka ewak w oeiizk.waw.pl
Sob, 26 Sty 2013, 16:18:06 CET

Z dyskusji nauczycieli na fb:

"W podręcznikach do 1-3 są ćwiczenia tak banalne i nudne, że zabijają w
dzieciakach wszelką kreatywność i chęć do nauki. Mają tych zeszytów
ćwiczeń od groma i zapisują kartkę za kartką, kartkę za kartką. A na
jednej stronie są na przykład dwie głupawe zagadki, brzydki obrazek i
trzeba tylko napisać oczywiste rozwiązanie. A na kolejnej ośmiolatek ma
podkreślić jakie 3 części ciała marzną człowiekowi jak jest zimno.
A potem dzwoni ciocia i prosi o zrobienie w paincie literek w formie
obrazków do gierki na swoją stronkę (kolory dostosować do metody szkolnej
"Kolorowa ortografia") , żeby dały się przyciąć do kształtu w formie
kwadratu, więc nie rozwijać się w prostokąt. Wysłać mailem.
No i co tu zrobić, jak "między szkoła a rodziną" jest przepaść?

[...]
Żeby to tylko zeszyty ćwiczeń... moje dziecko ma jeszcze w zestawie tzw.
"karty pracy" - niczym się to od zeszytu ćwiczeń nie różni, nawet
wyrywanych kartek nie ma... po prostu zeszyt ćwiczeń 2....

I raczej chyba nie po stronie nauczycieli wina, a po stronie wydawnictw,
które idealnie wyczaiły patent na zmuszenie 100% uczniów do zakupu
kompletu książek w tzw. pakiecie... Nauczyciel może się zdecydować albo na
wszystko, albo na nic (a takiego to się raczej nie znajdzie)..."

Stanowczo brakuje mi debaty o jakości podręczników wydawanych i
sprzedawanych obecnie - przez wydawców, którym ktoś chce "zrobić krzywdę",
choć jest tak wspaniale (dzięki nim, ma się rozumieć).

Pozdrawiam
Ewa K.